Wednesday 9 May 2012

PS Vita Malaysia Launch!!


Assalamualaikum dan selamat sejahtera!

Hari ni berita gembira buat semua rakyat Malaysia! PS Vita dah official launch kat Malaysia! Aku terlewat sedikit update blog ni, sebab aku patut bagi tau pasal launch dan ada lucky draw untuk dapat PS Vita kat Pavillion. So sorry banyak2 tak gitau awal2... :(

Kalau dah launch tu aku ingat harga dalam 800 - 1000.. tapi harga untuk wifi model rm1099, so xde beza gak kalau beli yang Singapore punya.. dan Malaysia cuma ada Wifi version sahaja (kalau x silap aku) mungkin yang 3G/Wifi akan menyusur kemudian.

Bagi yang baru nak beli vita, boleh beli sekarang, tp aku cadangkan beli dekat sony terus, xpun beli dari lelong sebab lelong kadang2 lagi murah huhu...

Bagi aku pengguna vita dekat berbulan-bulan dah, rasa happy sangat sebab malaysia dah ada ps store. So boleh download game demo banyak2, video2 promo dan aku dengar kalau beli game dari download lagi murah dari beli catridge game.. (tapi aku tengok tadi harga sama je.. :/ )

So... Ape lagi? pegi beli vita pastu add aku dalam tu : lance_slayers

:D

14 comments:

  1. kat lelong ori tak ps vita...bila ps vita akan dilancarkan kat seluruh negeri like terengganu,kuantan kee..bile??????

    ReplyDelete
  2. kat lelong ori, bagi aku selamat beli kat lelong dari mudah. tapi kadang2 kena hati2 gak kat lelong tu. pasal dilancarkan kat sluruh negeri tu aku xsure, tp dah ramai dah kedai jual ps vita, kebanyakan stok dari hongkong. kalau kat sony mungkin dah start jual dah kot.

    ReplyDelete
  3. kat pantai timur bile ade????terenganu and kelantan bile???

    ReplyDelete
  4. Dah lame ada. Hr tu aku pegi kb mall, dkat tingkat 3 dah ada jual vita. Sbb diorang amik stok dr hongkong, hongkong dah lama launch. Malaysia je lambat ps vita official masuk

    ReplyDelete
  5. sony center xsure dah ada ke blum. tp kalau kat kedai2 games bnyak dah ada..

    ReplyDelete
  6. tpi kalu kat kedai biase mahal tk berbanding dgn harga sebenar????
    ps vita value pack ade x???wifi punye..

    ReplyDelete
  7. Kt kdai biasa hrga lbh krg je, tgk ats kdai. Value pack xsure ada lg ke x skrg ni. Rsanya xde..

    ReplyDelete
  8. yg mcm kat kedai cam maner???ps vita console saje kee???accessories
    pack ade x lagi jual??/

    ReplyDelete
  9. ada certain2 kedai jual accecories pack, yang dalam tu dah cukup lengkap semua dengan memory stick, screen protector, game case, game uncharted, cleaning cloth dgn bag psvita. tp aku rasa dah takde kot sebab yg value pack tu kuar masa awal2 dlu, skang kena bli asing2 la kot.. try la tnya kedai dlu :)

    ReplyDelete
  10. Aku dah geli psvita cantik dan aku beli kat butterworth harga dalam rm 860 je,mula tengok harga dia rm899,minta kurang harga dia bg rm860 murah la tu dari harga 1000.set sahaje,kalau full set aku tak tahu la,berape harga,games bila2 boleh beli,

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus2 :D game kalau ko minat action aku suggest assassin creed ngn uncharted.

      Delete
  11. Ade tak ps vita 2000 / slim di terengganu bundle borderland 2 dan brp harganya?

    ReplyDelete
  12. game dmc ada tak untuk ps vita??

    ReplyDelete