Wednesday 29 February 2012

Uchuu Kitaaa!!! (Space Is Awesome!!)



Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Space Is AWESOME!! Haha, ayat Kisaragi Gentarou dalam Kamen Rider Fourze.

Hari ni post aku berkaitan kamen rider. Bukan nak review cerita, review figure kamen rider Fourze yang aku baru beli semalam haha.

Semalam lepas bayar sewa rumah dan duit yuran uitm, aku singgah kejap kedai PlayStorage. Dah lama x pergi, rindu lak kat Mr Tan haha. Aku masuk je, Mr Tan terus cakap “ Hey! Lama x nampak u?” haha ayat tu memang buat aku rasa berbaloi pergi melawat kedai Tan. All customers treated like a friends. Itu yang bagus tentang Mr Tan.

Hajatnya nak beli SHFiguart Knight, dah beli dah pun. Tapi rasa cam xcukup je beli satu. Mr. Tan offer figure kamen rider dari HDM (Hyper Detail Molding) yang dah dibuka. Ada kamen rider Fourze, Black dan Faiz. Ada lagi ShadowMoon dan Faiz Accel, tapi dalam kotak. Chances untuk dapat ShadowMoon atau Faiz memang tipis ah haha. 

Disebabkan oleh aku ni regular customer PlayStorage, Mr. Tan offer utk bukak kotak2 lain untuk dapatkan ShadowMoon. 2 kotak dia bukak, xdapat jugak ShadowMoon. So, aku ambik dua kotak, bukak on the spot…. Sekali dapat ShadowMoon haha memang luck ah, satu lagi kamen rider Fourze.

Kenapa dapat ShadowMoon bertuah? Haaa… kalau korang bukak mudah.my, harga untuk HDM ShadowMoon berharga RM100. Harga sekotak tu cuma RM26 je haha. Kan untung tu.. lagipun ShadowMoon karakter orang jahat yang paling orang cari. Agak valuable la ShadowMoon ni. So kalau korang ada ShadowMoon, Black atau Black RX, simpan leklok. Berharga tu haha.

Oh, kalau korang duduk kat Kelantan, dan cari Hobby Shop, PlayStorage wajib pergi. Confirm puas hati haha. yang mana ada cari gundam2 rare, boleh cuba kat sini. :)

Dah abis cerita aku nak terangkan sal HDM lak.

-          Satu kotak HDM berharga RM26
-          Karakter yang ada: Fourze, Black, ShadowMoon, Faiz dan Faiz Accel
-          Dalam kotak tu dia bagi gula2 boleh dimakan, tapi aku xmakan… was was sebab dari jepun haha.. kalau korang faham la maksud aku.. :)
-          First impression, cantikkk! Kemas dan terperinci
-          Paling cool kat mata kamen rider, berkilat, cam SHFiguarts
-          Tinggi dia dalam 10 cm kot (aku xde pembaris haha)
-          Dan kalau korang ada duit lebih tu, boleh la beli ni.. kot2 dapat ShadowMoon haha.
 




Cantik kan mata Fourze, berkilat.








Bulat kat tali pinggang ShadowMoon pun sama cam mata dia. Detail woo







Ni la kotak HDM RM26 :)

Fourze, Black, Faiz Accel, Faiz, Shadow Moon.

No comments:

Post a Comment